מתכון צלי כתף ברוטב יין

  • זמן הכנה
    שעה אחת
  • זמן בישול
    4 שעות
  • סועדים
    8
  • צפיות
    672

מתכון צלי כתף ברוטב יין

צלי כתף הוא אחד הנתחים לבישול ארוך המשובחים ביותר וזה מכיוון שצלי כתף מצד אחד עשיר בשומן מתמוסס ושריר מתפרק עשיר בטעמים.

ישנם הרבה שיטות להכין צלי כתף וכאן זו השיטה הצרפתית הנהוגה במסעדות יוקרה שלטעמי היא הגרסה הטעימה ביותר.

על מנת להכין צלי כתף, תחילה יש להכין מראש כמה מתכונים ובסיסים שונים להכנת המתכון. כגון מתכון מרינאדה יין אדום וגם מתכון לרוטב יין וגם מתכון לציר בקר ומתכון לתערובת תיבול בוקה גרני ובנוסף מתכון לירקות מירפואה.

רכיבים

מצרכים למתכון צלי כתף

ציוד מטבח למתכון

    הוראות הכנה

    לפני שמתחילים להכין את המתכון לצלי כתף ברוטב יין מומלץ לעבור על שאר המתכונים הנוספים ההכרחיים להכנת הצלי ולוודא שיש לנו את כלל חומרי הגלם שלהם וכן את כלל הציוד בישול הרלוונטי. ברגע שיש לנו את כל המרכיבים ניתן להתחיל לבשל את צלי הכתף לפי השלבים הבאים.

    a1 שלב

    לשים 3 כפות שמן בסיר ולהוסיף 400 גרם ירקות מירפואה חתוכים ולאדות במשך 10 דקות תוך כדי ערבוב לסירוגין עד שהירקות נעשים רכים ומעט שחומים. להסיר את הירקות מהסיר

    a2 שלב

    לשים בסיר 3 כפות שמן ולהביא לחימום חזק. להוסיף את נתח הצלי כתף בסיר ולצרוב את הנתח כ 5 דקות בכל צד ועד שמתקבל גוון צבע שחום.

    a3 שלב

    להוסיף לסיר את ציר הבקר עד כדי כיסוי הנתח ולהוסיף את ירקות המירפואה וזר בוקה גרני ולהביא לרתיחה. לכסות את הסיר ולבשל על חום נמוך כ 3 שעות ועד שצלי הכתף נעשה רך.

    a4 שלב

    להסיר את מכסה הסיר ולבשל על להבה גבוהה עד שכמות הנוזלים שנשארה מצטמצמת ומתקבל מרקם סמיך.

    a5 שלב

    להוסיף רוטב יין לסיר ולהחזיר את המכסה. להכניס את הסיר לתנור שחומם מראש ל 200 מעלות ולצלות ל 30 דקות.

    סיכום

    מאדים את ירקות המירפואה וצורבים את הצלי כתף, מוסיפים ציר בקר ומבשלים כ 3 שעות עד שהבשר נהיה רך. מסירים את מכסה הסיר ומגבירים את החום כדי לצמצם את הנוזלים ולקבל מרקם סמיך. ברגע שקיבלנו מרקם סמיך מוסיפים רוטב יין אדום ומכניסים את הסיר לתנור ל 30 דקות.

    שף פרטי ומארח בשרון לארוחות שף פרטיות. הדבר שאני הכי אוהב הוא לבשל וליצור חוויות אוכל, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אוהב מאוד לכתוב על אוכל וחוויותיו דברים יצירתיים עושים לי את זה.

    אולי גם תאהב

    השאירו סקירה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    X