מתכון למעורב ירושלמי

  • זמן הכנה
    30 דקות
  • זמן בישול
    30 דקות
  • סועדים
    5
  • צפיות
    175

מתכון מעורב ירושלמי עם דיוק צרפתי

מי שגדל בירושלים יודע שמעורב ירושלמי הוא סוג של השווארמה הירושלמית, כזו שעסיסית בטעמים מתובלים וחלקי עוף שונים שהחיבור בניהם יוצר שילוב טעמים מעניין.

כדי להכין מעורב ירושלמי צריך להשתמש במתכון של מרינאדה ים תיכונית ולשלב אותה במתכון הנוכחי.

רכיבים

מצרכים למתכון מעורב

ציוד מטבח למתכון מעורב

    הוראות הכנה

    בהכנת מעורב ירושלמי יש חשיבות רבה לבשל את חלקי הפנים כל אחד בהתאם לזמן הבישול הנדרש ולא מעבר כדי לגרום לכך שהבשרים יהיו עסיסיים ולא יבשים. יש נתחים כמו חזה עוף למשל שזמן הבישול שלהם קצר מאוד וכך גם מתייבשים מהר, לעומת נתחים אחרים כמו הכבד עוף שלוקח להם מעט יותר זמן.

    a1 שלב

    בשלב הראשון צריך להכין את המרינאדה הים תיכונית, המתכון שלה מופיע בקישור למעלה, ולאחר שהמרינאדה מוכנה צריך לשים בקערת ערבוב את כל חלקי הבשר יחד עם המרינאדה ולהשרות כך לפחות שעה ועדיך למשך לילה.

    a2 שלב

    בשלב השני מאדים את הבצל עד שהוא משחים יפה. חותכים בצל לבן לסלייסים ושמים מעט שמן זית בסיר רחב (כ 3 כפות) ומחממים, מוסיפים את הבצל ומאדים במשך כ10 דקות על חום בינוני עד שמתקבל צבע שחום עדין.

    a3 שלב

    מסירים את הבצל מהסיר ושומרים אותו בצד, מוסיפים עוד מעט שמן (כ 3 כפות נוספות) לסיר ומחממים, מוסיפים את כבדי העוף וצורבים אותם כ 1 דקה בכל צד.

    a4 שלב

    מוסיפים את הטחול, לבבות והחזה עוף ומגבירים את האש ככל האפשר. מערבבים לסירוגין למשך 2 דקות ומוסיפים לסיר את הבצל המטוגן ששמרנו בשלב הקודם, מעט מלח ופלפל שחור גרוס. מערבבים ומוסיפים מעט פטרוזיליה ומגישים.

    סיכום

    1. מכינים מרינאדה 2. מאדים בצל 3. צולים את הכבד עוף 4. מוסיפים את שאר המרכיבים

    שף פרטי ומארח בשרון לארוחות שף פרטיות. הדבר שאני הכי אוהב הוא לבשל וליצור חוויות אוכל, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אוהב מאוד לכתוב על אוכל וחוויותיו דברים יצירתיים עושים לי את זה.

    אולי גם תאהב

    השאירו סקירה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    X