מתכון דג מרוקאי עם לימון כבוש

  • זמן הכנה
    שעה
  • זמן בישול
    שעה ו20
  • סועדים
    6
  • צפיות
    572

מתכון דג מרוקאי עם לימון כבוש

דג מרוקאי זה אחד המנות המשובחות שיש, האהובות שיש ולא יודע איך זה לא הפך להיות מנה פופולרית בינלאומית כמו המבורגר או עוף ביין – מנות קלאסיות מהמטבח המקצועי. הדג המרוקאי מאופיין בטעם עז של פלפלים יבשים וטריים, חריפים ומתוקים, וכולל המון כוסברה ושום (!!).

ובכלל, אם היו שואלים אותי מה הכי חשוב בדג מרוקאי? הייתי אומר כך – “חוץ מזה שהדג חייב (אבל חייב) להיות טרי צריך שיהיה בו הרבה שום והרבה כוסברה”. וכמובן שגם פפריקה פלפלים ושאר הדברים שממלא ידוע שצריך,   מתכון מרינאדה פפריקה לדג מרוקאי אך בדג מרוקאי אין דבר כזה יותר מידי כוסברה או יותר מידי שום.

לעומת זאת, במתכון לדג מרוקאי אותנטי יש דבר כזה יותר מידי פלפלים או יותר מידי חריף כי אז הדג המרוקאי עלול להיות חריף מידי ולא אכיל או מתוק מידי אם שמים בו הרבה פלפלים אך כוסברה ושום כיד המלך (מרוקו :)). ראה ערך מורחב על איזון טעמים וטקסטורות

המתכון לדג המרוקאי המובא כאן הוא אחד המתכונים המשובחים ביותר שבישלה אחת הבשלניות הטובות ביותר במרקש בשנות ה 90, “תמר סבן” קראו לה. ושתמר עלתה לארץ היא לימדה את ביתה “אליס” להכין את המתכון המדויק והטעים הזה, ואני למדתי ישירות מאליס כאן בארץ איך להכין את המתכון. טוב.. אז לפניי שנתחיל לבשל, רק אגלה שאליס זו אמא שלי ולמדתי ממנה להכין את הדג המרוקאי המושלם. ואם קלטתם איך קוראים לסבתא שלי אז מעולה זה אומר שתצליחו במתכון 🙂 מתכון לימון כבוש כאן


שילובים נהדרים עם דג מרוקאי:

  1. ביצי דגים
  2. פולים טריים
  3. חומוס גרגירים
  4. לימון כבוש

רכיבים

מצרכים למתכון דג מרוקאי

ציוד מטבח למתכון

    הוראות הכנה

    על מנת להכין את המתכון לדג מרוקאי צריך לוודא שיש לנו את כל ציוד המטבח הרלוונטי, "מתכון למרינאדה פפריקה" ו"מתכון ללימונים כבושים". (המתכונים נמצאים בקישור למעלה). לגבי לימון כבוש כפי שצוין למעלה, זה לא קריטי לדג מרוקאי אבל זה נותן טוויסט נפלא ומרענן.

    a1 שלב

    בשלב הראשון של הכנת דג מרוקאי צריך לשטוף היטב את הדגים ולתבול אותם במרינאדת פפריקה למשך כמה שעות. גם אם אין לכם זמן להשאיר במרינאדה מספר שעות אז לפחות שעה אחת.

    a2 שלב

    בשלב השני, שוטפים וחותכים את הירקות: חותכים את הפלפלים החריפים לרצועות, את הגמבות לקוביות גדולות, את הגזרים לפרוסות דקיקיות ואת התפו"א לפרוסות 3-4 מ"מ, את העגבניות שרי לחצאים. (המתכון המרוקאי הקלאסי לא כולל עגבניות, אבל עגבניות שרי מעניקות טוויסט מטורף. הם הומצאו בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית כנראה אחרי שהמרוקאים המציאו את הדגים המרוקאים, אני בטוח שאם היות יודעים על העגבניות שרי - היו מוסיפים אותם למתכון :))

    a3 שלב

    בשלב השלישי - מניחים בסיר רחב את הגמבות החריף והשום מוסיפים שמן זית ומאדים קלות כ 2-3 דקות. מוסיפים 2 כפות פפריקה מרוקאית בשמן ומערבבים. מוסיפים מחצית מכמות הכוסברה לסיר ואת כל העגבניות שרי ומכסים את הסיר ומשאירים כך ל 15 דקות על חום מאוד נמוך - כאן המטרה לגרום לעגבניות להפריש נוזלי עגבנייה.

    a4 שלב

    בשלב הרביעי - פותחים את הסיר ובודקים שיש נוזל בסיר בגובה של 1 וחצי ס"מ לערך. אם אין מספיק נוזל בסיר מוסיפים מעט מים עד לגובה של 1.5 ס"מ ולהוסיף לסיר את התפו"א, הלימון החתוך והגזר. מתבלים במלח ופלפל לבן, לערבב ולסגור את הסיר לעוד 15 דקות כאשר החום של הסיר מאוד נמוך (בעבוע עדין).

    a5 שלב

    בשלב החמישי - לפתוח את הסיר ולהניח בו את החצי השני של הכוסברה, ומעל הכוסברה להניח את הדגים ומעל הדגים לפזר 2 קורט מלח, ולפזר על הדגים את מה שנשאר ממרינאדת הפפריקה. להוסיף לסיר לימון כבוש, לסגור את הסיר ולבשל על חום נמוך למשך 40 דקות.

    סיכום

    שמים את הדגים במרינאדת פפריקה למשך מס' שעות ולאחר מכן מניחים בסיר את הגמבות שום והחריף ומאדים במעט שמן זית למס' דקות. מוסיפים פפריקה מתוקה ועגבניות שרי חצויות וסוגרים את הסיר ל 15 דקות על חום נמוך. מוסיפים את התפו"א, גזר, חצי לימון חתוך וכוסברה לסיר וסוגרים ומבשלים לעוד כ 15 דקות. מוסיפים את הדגים והלימון כבוש לסיר וסוגרים ומבשלים 40 דקות.

    שף פרטי ומארח בשרון לארוחות שף פרטיות. הדבר שאני הכי אוהב הוא לבשל וליצור חוויות אוכל, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אוהב מאוד לכתוב על אוכל וחוויותיו דברים יצירתיים עושים לי את זה.

    אולי גם תאהב

    השאירו סקירה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    X