מתכון לימון כבוש

  • זמן הכנה
    10 דקות
  • זמן בישול
    שבוע וחצי
  • סועדים
    20
  • צפיות
    943

מתכון ללימון כבוש

עם שימוש במתכון של לימון כבוש ניתן לשדרג מגוון מנות סלטים ותבשילים ואפילו כריכים, רטבים ומנות פינגר פוד, אבל אחד הדברים הכי חשובים לפניי שניגשים להכין מתכון של לימון כבוש, הוא לדעת שכדי שזה יצליח צריך לעקר את הצנצנת של הלימון כבוש על ידי מים רותחים. פשוט שופכים מים רותחים לצנצנת ומשאירים למשך דקה, שופכים את המים והצנצנת מוכנה לעבודה.

אם תהיתם “מה עכשיו עיקורים ובלאגנים?!” אז חשוב לדעת שתהליך העיקור של הצנצנת קריטי ממש. בגלל שהוא גורם לקטילת החיידקים שנמצאים על הצנצנת ואם לא נעקר את הצנצנת אז החיידקים האלו יהפכו לעובשים ואז נקבל צנצנת לימונים כבושים מלאה בעובש ירוק וכחול.

לכן, מסיבה סניטרית זו צריך להקפיד גם שהלימון כבוש יהיה מוכן, אסור יהיה לגעת עם הידיים בלימון בגלל אותה סיבה, כי בידיים שלנו יש חיידקים ויגרמו להצמחת עובשים ולכן כשנרצה להוציא לימון כבוש מהצנצנת אז פשוט נעזר במזלג או במלקחיים נקיות.

איך יודעים איזה לימון לבחור להכנת לימון כבוש?

לימונים בצורתם הטבעית מעץ הלימון בגינה הם הלימונים הכי טובים וזה מפניי שאין עליהם את ציפוי השעווה המכונה “דונג” שמצפים איתו את הפירות והירקות בתעשיית החקלאות. הציפוי הזה אומנם שומר על נראות הפרי ובמקרה שלנו “הלימון”, אך שרוצים לכבוש את הלימון ובעצם להשתמש גם בחיצוניות שלו ולא רק בפנימיות, אז חשוב לבחור לימון ללא הציפוי הזה.

במידה ואין אפשרות להביא לימונים בצורתם הטבעית – מהעץ, אז צריך לשטוף היטב את הלימונים שרוכשים בשוק/בסופר, כדי להסיר ככל האפשר את ציפוי הדונג.

דבר נוסף שחשוב בבחירת הלימון, לבחור לימון שיהיה מצד אחד מספיק עבה ומצד שני לא יותר מידי עבה אך בטוח שלא כדאי לבחור את הלימונים הדקיקים. הלימונים הדקים הופכים להיות מרים מידי ומלוחים מידי ומעוכים מידי, וזה קורה בגלל שאין להם מספיק “בשר”. לעומת זאת הלימונים העבים מאוד נוטים להיות קשים ומרים בגלל שהכבישה של הלימונים לא הצליחה לרכך אותם מספיק (כי הם עבים מידי) ולכן הם קשים ומרים.

דרך אגב, כבן לאמא מרוקאית שמעתי בבית שאומרים על המרוקאים ממוצא של העיר מרקש שהם “מר וקשה” ועכשיו שאני חושב על זה, המרוקאים ממרקש גם מאוד אוהבים להשתמש בלימון כבוש 🙂 אבל אפשר לסמוך – להכין לימון כבוש שהוא לא מר וקשה הם יודעים 🙂 . אז לפניי שנצלול למתכון תראו גם את  המתכון הזה ממרקש לשילוב של דג מרוקאי עם לימון כבוש

 

רכיבים

מצרכים למתכון לימון כבוש

ציוד מטבח למתכון

הוראות הכנה

כדי להכין את המתכון ללימון כבוש חשוב מאוד לעקר את הצנצנת במים רותחים ולעבוד באופן סטרילי עם כפפות.

a1 שלב

בשלב הראשון של המתכון שוטפים היטב את הלימונים וכותמים את הקצוות של 5 לימונים. לאחר מכן חותכים אותם לאורכם. (משאירים 3 לימונים שלמים בצד)

a2 שלב

בשלב השני חותכים חצאי הלימונים לפרוסות בעובי של 4 מלימטר ומסירים את כל הגרעינים.

a3 שלב

בשלב השלישי שמים מלח גס בקערת ערבוב ומניחים את פרוסות הלימון בקערת המלח. מערבבים את הכל ומתחילים לסדר יפה אחד על השני בצנצנת.

a4 שלב

תוך כדי סידור שכבות הלימונים בצנצנת, מוסיפים להם עלה דפנה ופלפל אנגלי כך שהם יהיו בכל האזורים של הצנצנת. ולאחר שהלימונים דחוסים יפה בכל הצנצנת, לסגור ולהניח בטמפרטורת חדר ל 48 שעות.

a5 שלב

לפתוח את הצנצנת ולדחוס את הלימונים מעט. לסחוט 3 לימונים ולשפוך לתוך הצנצנת ועד שהלימונים מכוסים לחלוטין. ואז, להוסיף שמן זית מעל ולסגור למשך שבוע להמשך כבישה בטמפרטורת החדר (לא באזור חם או שימשי).

סיכום

לעקר את הצנצנת במים רותחים, לשטוף לימונים ולכתום את הקצוות שלהם, לפרוס אותם לפרוסות של 4 מ"מ ולהמליח אותם במלח גס, למלא צנצנת בלימונים ולסגור ל 48 שעות. לפתוח ולהוסיף לימונים סחוט ולשפוך מעל שמן זית ולסגור שוב למשך שבוע ימים בטמפרטורת החדר.

שף פרטי ומארח בשרון לארוחות שף פרטיות. הדבר שאני הכי אוהב הוא לבשל וליצור חוויות אוכל, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אוהב מאוד לכתוב על אוכל וחוויותיו דברים יצירתיים עושים לי את זה.

אולי גם תאהב

השאירו סקירה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

X