מתכון רוטב צ'ילי מתוק חריף

  • זמן הכנה
    30 דקות
  • זמן בישול
    שעה וחצי
  • סועדים
    10
  • צפיות
    452

מתכון רוטב צ'ילי מתוק חריף חמוץ

רוטב צ'ילי מתוק הוא רוטב מהמטבח האסיאתי המבוסס על פלפל צ'ילי חריף סוכר חומץ מים ושום, והוא דוגמה מדהימה המשקפת את החשיבות של איזון טעמים בבישול המקצועי. בגלל שמצד אחד הוא חריף אך מצד שני הוא גם מתוק, המתיקות מכהה מעט את החריפות והחמיצות מכהה מעט את המתיקות וכך מקבלים איזון טעמים מושלם. כאן מידע מורחב על איזון טעמים בבישול

מתכון להכנת רוטב צ'ילי מבושל בטכניקות שונות, כאשר שיטת הבישול הפשוטה ביותר להכנת רוטב צ'ילי היא לטחון את כל המרכיבים ולבשל כשעה שעתיים על חום נמוך ועד שמתקבלת סמיכות של רוטב צ'ילי שאנו מכירים מהסופר.

אבל…

אבל במתכון הזה של רוטב צ'ילי, לא רק שתלמדו איך מכינים בעצמכם את רוטב הצ'ילי, אלא תגלו שהרוטב שתכינו במטבח שלכם עשיר בטעמים הרבה יותר ממה שנמכר היום בחנויות וללא תוספות מלכותיות. ההבדל העיקרי בין המתכון הזה לפניכם, לבין המתכונים של הרוטב צ'ילי שנמכר בסופר הוא בכך שהכנת רוטב צ'ילי מקצועי יותר, כוללת הכנת קרמל בתוספת רוטב סויה ורק אח"כ מוסיפים את שאר המרכיבים של הכנת רוטב צ'ילי מתוק, וכך מתקבל טעם עשיר ומלא של רוטב צ'ילי דומיננטי וטעים יותר. למתכון רוטב קרמל סויה כאן.

 

דרך אגב, חשוב לדעת שפלפלים חריפים קיימים בכל מיני רמות של חריפות, והכנת רוטב צ'ילי מתוק נעשית מפלפלים חריפים ברמה יחסית לא גבוהה אך עדיין שיהיו חריפים. יש סולם של חריפות לפלפלים, הסולם הזה נקרא "סקוביל" ופלפלים להכנת רוטב צ'ילי מתוק חריף צריכים להיות באזור ה 5000 בסולם סקוביל. מה זה אומר לכם? פלפל חלפניו למשל, פלפל חריף ירוק / אדום / צ'ילי, זה הסולם של החריפות שצריכים להכנת רוטב צ'ילי מתוק חריף.


שילובי מנות שהכי מתאימים לרוטב צ'ילי

  1. כנפיים ברוטב צ'ילי
  2. שוקיי עוף ברוטב צ'ילי
  3. רוטב צ'ילי בפניי עצמו כנלווה לסושי, לספרינג רול
  4. קלמארי מטוגן
  5. תפו"א הום פרייז
  6. בטטה ברוטב צ'ילי

רכיבים

מצרכים מתכון רוטב צ'ילי מתוק

ציוד מטבח למתכון

    הוראות הכנה

    לפניי שמכינים את המתכון לרוטב צ'ילי, חשוב להקפיד על שלבי ההכנה ובעיקר שלב הכנת הקרמל סויה שפותח את הטעם לכל המתכון ובעצם הופך את המכון לרוטב צ'ילי מעניין ועשיר בטעמים. אם תרצו יש אפשרות מהירה ופשוטה יותר, זה רק לרכוש רוטב צ'ילי מוכן ולחבר לו את המתכון של רוטב קרמל סויה במינון של 10% וזו גם אופציה, אבל כמובן אין כמו רוטב צ'ילי מתוק חריף טרי. כזה שאתם יכולים לשלוט בתהליך ההכנה והמינונים שאוהבים. אך גם אם תבחרו להכין רוטב צ'ילי מתוק בעצמכם וללא תוספת רוטב קרמל סויה, זה גם מעולה ועדיף על הרוטב הקנוי.

    a1 שלב

    שלב ראשון - להכין רוטב קרמל סויה כמו במתכון שמפורט בלינק למעלה.

    a2 שלב

    בשלב השני - לשטוף ולכתום את פיתמי הפלפלים החריפים ובמעבד מזון לטחון את כל המרכיבים ולהעביר אותם לסיר רחב ולבשל שעה וחצי על בעבוע עדין מאוד (70-80 מעלות) ועד שהרוטב נעשה סמיך.

    a3 שלב

    בשלב השלישי - להוסיף את רוטב קרמל הסויה ולהביא לרתיחה. לכבות את האש והרוטב מוכן.

    סיכום

    בשלב הראשון מכינים את רוטב קרמל הסויה כפי שמפורט בלינק לדף המתכון של הרוטב קרמל סויה למעלה. לאחר מכן, במעבד מזון טוחנים את כל המרכיבים ושמים אותם בסיר ומבשלים כ שעה וחצי ועד שהרוטב נעשה סמיך. לאחר מכן, מחברים לרוטב צ'ילי מתוק את רוטב קרמל הסויה, מביאים לרתיחה ומכבים את האש.

    שף פרטי ומארח בשרון לארוחות שף פרטיות. הדבר שאני הכי אוהב הוא לבשל וליצור חוויות אוכל, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אוהב מאוד לכתוב על אוכל וחוויותיו דברים יצירתיים עושים לי את זה.

    אולי גם תאהב

    השאירו סקירה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    X