מתכון רוטב קרמל סויה

  • זמן הכנה
    20 דקות
  • זמן בישול
    20 דקות
  • סועדים
    10
  • צפיות
    467

מתכון רוטב קרמל סויה

רוטב קרמל סויה, יותר מרוטב הוא רעיון. ומה הכוונה? בבישול בכלל וברטבים בפרט יש עניין של חיבור רטבים שונים לכדי יצירת רוטב שלישי. למשל, חיבור מתכון ציר בקר עם מתכון רוטב ספניולי מייצר לנו רוטב דמי גלאס. אז נכון שכל רוטב הוא רוטב בפני עצמו אך יש רטבים שהם גם רעיונות או בסיסים לרטבים אחרים ומתכון לרוטב קרמל סויה הוא אחד מהם.

רוטב קרמל סויה פשוט יחסית להכנה ומבוסס על סוכר ורוטב סויה, כאשר מכינים בשלב הראשון קרמל ומיד פותחים את הקרמל ברוטב סויה ואז מתקבל רוטב קרמל סויה. רוטב קרמל סויה יכול להעשיר תבשילים ורטבים רבים ובעיקר מהמטבח האסייתי. כך למשל אם תרצו לשדרג רוטב צ'ילי מתוק שרכשתם בסופר אז פשוט תוסיפו לו 10% רוטב קרמל סויה. או אם תרצו להכין בעצמכם רוטב צ'ילי מתוק שהוא כבר מעושר בקרמל סויה אז הנה המתכון לרוטב צ'ילי מתוק כאן.


שילובי מנות שהכי מתאימים לרוטב קרמל סויה

  1. סלמון מטוגן בסגנון אסיאתי
  2. רולים של סושי
  3. ספרינג רול
  4. העשרה של רוטב צ'ילי מתוק

רכיבים

מצרכים מתכון רוטב קרמל סויה

ציוד מטבח למתכון

    הוראות הכנה

    רגע לפני שניגשים להכין את המתכון הפשוט הזה של רוטב קרמל סויה, אם זו פעם ראשונה שאתם מכינים קרמל אז תצמדו להנחיות הם מצילות חיים :). כן, כבר קרה שמישהו פעם לא ידע.. וניסה לטעום קרמל באצבע וכמובן צריבה רותחת וחמה כמו של שמן רותח.

    a1 שלב

    שלב ראשון - להניח את הסוכר בסיר רחב וכוון אש בינונית נמוכה, ועד שהסוכר הופך לקרמל נוזלי ברמה של חום כהה.

    a2 שלב

    בשלב השני - כאן צריך להיזהר. זה השלב שמוסיפים את רוטב הסויה לקרמל, וזה צריך להיעשות בזהירות מפני שיש תכונה של הקרמל שהוא אוגר חום עצום וכשמוסיפים את רוטב הסויה לקרמל אז מיד עולה אדי חום עצומים ויש להיזהר מזה. לכן, הדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא לשים כל 10 שניות 1/4 מכמות הסויה לתוך הקרמל ובעזרת כף עץ לערבב נמרצות. אנחנו רוצים לערבב נמרצות כדי שלא ייווצרו גושי קרמל ברוטב ופעולת הערבוב המהיר תורמת לחיבור הסוכר שנמס לרוטב הסויה בצורה הומוגנית וחלקה.

    a3 שלב

    בשלב השלישי - לאחר חיבור הקרמל לרוטב הסויה, מבשלים כ 5 דקות על חום בינוני ומסירים מהאש.

    סיכום

    בשלב הראשון מכינים קרמל: ממיסים סוכר בסיר עד שהסוכר נהפך לנוזלי בצבע כהה, ומוסיפים רוטב סויה. מבשלים כ 5 דקות עד לחיבור הומוגני של הסויה עם הסוכר.

    שף פרטי ומארח בשרון לארוחות שף פרטיות. הדבר שאני הכי אוהב הוא לבשל וליצור חוויות אוכל, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אוהב מאוד לכתוב על אוכל וחוויותיו דברים יצירתיים עושים לי את זה.

    אולי גם תאהב

    השאירו סקירה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    X