מתכון רוטב בשמל קלאסי

  • זמן הכנה
    10 דקות
  • זמן בישול
    10 דקות
  • סועדים
    10
  • צפיות
    431

מתכון רוטב בשמל קלאסי

רוטב בשמל הוא רוטב מהמטבח הצרפתי המבוסס על חלב מעובה, כלומר, חלב שבושל בשיטה מסוימת שגורמת לחלב להיות סמיך ומעובה, ושיטת הבישול הזאת נקראת "רביכה". רביכה גורמת לנוזל להפוך להיות סמיך מאוד ובמקרה של מתכון לרוטב בשמל – להיות רוטב מעובה מאוד המשמש כמילויים לפשטידות, מוקרמים מנות שף נהדרות כגון "קרוק מונסיה", קנלוני מנות נוספות (מפורט למטה..) ורטבים רבים. לינק לעיון במאמר על סוגי רביכות

הדרך בה מכינים את הרוטב בשמל היא על ידי שילוב של מתכון לרביכה לבנה שבו בעצם מחממים בסיר כמות שווה של חמאה וקמח ומיד לאחר מכן מוסיפים חלב ותבלינים. השילוב של הקמח עם החמאה מסמיך את חלב והתבלינים וגורם להם להיות סמיכים.


מה הכי שווה להוסיף למתכון רוטב בשמל?

  1. ניתן להוסיף לרוטב בשמל חתיכות של גבינה כחולה, או גבינת גרוייר שתקפיץ את הטעם של הבשמל לשמיים (ובחזרה :))
  2. ניתן להוסיף לרוטב בשמל חתיכות קטנות של נקניק / אווז מעושן והמטבח הצרפתי אוהבים להוסיף בשר חזיר מה שנקרא "ג'מבון דה פרי"
  3. ניתן להוסיף למתכון רוטב הבשמל מחית פטריות כמהין

שילובי מנות שהכי מתאימים לרוטב בשמל

  1. תפו"א מוקרמים
  2. פסטה מוקרמת
  3. מילויים למגוון פשטידות
  4. קנלוני מוקרם
  5. קרוק מונסייה
  6. פיצה ביאנקה
  7. טארט פלמבה

רכיבים

מצרכים מתכון רוטב בשמל

ציוד מטבח למתכון

    הוראות הכנה

    לפניי שמכינים את המתכון לרוטב בשמל, חשוב לזכור שצריך להכין מתכון של רביכה לבנה ולשלב בו את החלב והתבלינים לפי השלבים כאן בהמשך. וגם צריך להכין מטרפה איכותית לעבודה כדי שלא יווצרו גושים בתהליך ההכנה.

    a1 שלב

    שלב ראשון - להכין מתכון רביכה לבנה עד לשלב 4 כמו שמפורט בשלבי ההכנה במתכון.

    a2 שלב

    בשלב השני - בדיוק לאחר שלב 4 במתכון של הרביכה הלבנה, להשאיר את הסיר על הכיריים ולהוסיף בהדרגה את החלב תוך כדי ערבוב נמרץ ועד שמבליעים את כל כמות החלב לסיר.

    a3 שלב

    בשלב השלישי - להוסיף את התבלינים (מלח, פלפל לבן ואגוז מוסקט) ולבשל כך לעוד 3-4 דקות. להסיר את הסיר מהאש ולהעביר את תכולת הרוטב בשמל לקופסת אחסון, ולשים מעל הרוטב נייר אפייה כדי לשמור שלא תתקבל שכבת קרום על הרוטב.

    סיכום

    מכינים רביכה לבנה המבוססת על חמאה + קמח, ומוסיפים חלב, אגוז מוסקט, מלח ופלפל ובעזרת מטרפה מערבבים נמרצות תוך כדי חימום ל 3-4 דקות ועד שמתקבל רוטב בעל מרקם סמיך. מעבירים לקופסת אחסון מכסים את הרוטב בנייר אפייה ושומרים בקירור עד 3 ימים.

    שף פרטי ומארח בשרון לארוחות שף פרטיות. הדבר שאני הכי אוהב הוא לבשל וליצור חוויות אוכל, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אוהב מאוד לכתוב על אוכל וחוויותיו דברים יצירתיים עושים לי את זה.

    אולי גם תאהב

    השאירו סקירה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    X