מתכון קונפי שוק אווז

  • זמן הכנה
    1 שעה
  • זמן בישול
    16 שעות
  • סועדים
    8
  • צפיות
    859

מתכון קונפי שוק אווז בסגנון צרפתי

קונפי שוק אווז הוא אחת המנות הטעימות והמסורתיות ביותר במטבח הצרפתי ונקרא בצרפתית “קונפי דה קנארד”. ניתן לומר שהמונח “קונפי” הוא גם שיטת בישול מסוימת ולא רק חלק משם של מנה צרפתית.

שיטת בישול קונפי מתייחסת לבישול חומר גלם מסוים בשומן של עצמו, וכך גם כאן שוקיי האווז מתבשלים לאט לאט במשך מספר שעות בשומן אווז עד שמתקבל מרקם רך, עסיסי ועשיר בטעמים.

למעשה, קיימת טעות רווחת בקרב בשלנים וחובבי בישול רבים בה מבשלים שוק אווז ביין וקוראים למנה קונפי שוק אווז ברוטב יין. זה כאמור לא נכון, כי ברגע שהלכנו על בישול בשיטת קונפי אז מוכרחים לבשל את שוק האווז בשומן כלשהו, והמסורתיים ביותר ישתמשו בשומן אווז.

יש בשלנים שמשתמשים בשמן רגיל אך שימוש בשומן אווז הוא עדיף על שימוש בשמן רגיל היות והבישול אורך כ 10 שעות שזה המון זמן שאפשר להחדיר טעמי אווז ולקבע טעמים עשירים של שומן איכותי ומעודן מאשר שמן רגיל.


הכנת מתכון קונפי שוק אווז כוללת 3 שלבים:

  1. השלב הראשון, המלחה והשהיית שוקיי האווז במתכון של תערובת תיבול בוקה גרני.
  2. השלב השני, בישול האווז בשומן של עצמו.
  3. צליית האווז למספר דקות בתנור או בשומן חם על מנת לקבל עור קריספי.

כמה שילובים מעניינים עם המתכון לקונפי שוק אווז

  1. מתכון קרם שורשים
  2. מתכון רוטב יין בורדולז
  3. מתכון קרם בטטה וג’ינג’ר

רכיבים

מצרכים מתכון קונפי שוק אווז

ציוד מטבח למתכון

    הוראות הכנה

    למרות שקונפי שוק אווז נשמע כמנה מסובכת להכנה, דווקא ההפך. עם הוראות מפורטות ושלבים מסודרים של הכנה זה לא מסובך להכין. על מנת להכין קונפי שוק אווז יש לוודא תחילה שיש לנו את המתכון של הבוקה גרני, שומן אווז וכלל המרכיבים וציוד המטבח הרלוונטי למתכון.

    a1 שלב

    להניח את שוקיי האווז על תבנית תנור יחסית עמוקה ולמשוח את שוקי האווז בכל תוכן התיבול של הבוקה גרני ולהוסיף כפית מלח גס, כפית זרעי שומר וכפית גרידת תפוזים. להשהות במקרר למשך 8-12 שעות.

    a2 שלב

    להמיס את שומן האווז ולשפוך אותו על שוקיי האווז, לכסות בנייר אפייה, לכסות בנייר כסף ולהכניס לתנור שחומם מראש ל 100 מעלות ל 10 שעות.

    a3 שלב

    לסנן את שוקיי האווז מעודפי השומן ולהניח על רשת ברזל עם הגבהה - שמונחת מעל תבנית תנור. לשים בתבנית התנור מים עד שליש מגובה התבנית ולהכניס את תבנית השוקיי אווז לתנור שחומם מראש על 200 מעלות למשך 30 דקות או עד שהעור מקבל גוון שחום וקריספי.

    a4 שלב

    ניתן לחפש באתר מתכונים נוספים שיכולים להשתלב עם המתכון, כמו לדוגמה רוטב יין או רוטב ברווז לשילוב המנה וכמובן גם תוספת מתאימה.

    סיכום

    ממליחים ומתבלים את שוקיי האווז בבוקה גרני, גרידת הדרים וזרעי שומר ומשהים במקרר ל 8 שעות, לאחר מכן מכניסים את השוקיים לתנור יחד עם שומן אווז ל 8 שעות על 100 מעלות. מוצאים מהתנור וצולים את שוקי האווז למשך 30 דקות על 200 מעלות עד לקבלת קריספיות.

    שף פרטי ומארח בשרון לארוחות שף פרטיות. הדבר שאני הכי אוהב הוא לבשל וליצור חוויות אוכל, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אוהב מאוד לכתוב על אוכל וחוויותיו דברים יצירתיים עושים לי את זה.

    אולי גם תאהב

    השאירו סקירה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    X