המדריך המלא על פטריות כמהין

מה זה פטריות כמהין?

פטריית כמהין היוקרתית ידועה גם בשם הלועזי שלה Truffle או בלטינית / איטלקית Turtufo. יש שקוראים לה גם הזהב (היהלום) השחור. במאמר זה תמצאו את כל מה שמעניין וכדאי לדעת על פטריות כמהין. אילו סוגי פטריות קיימים, מהיכן קונים אותם, ווידאו מעניין על פטריות כמהין ואופן גידולם.

  1. אם הייתי צריך להגדיר מה זה פטריות כמהין או במה מאופיין טעמם, זה לא היה כ”כ פשוט בגלל שהם לא דומים לשום דבר אחר. אבל ננסה כך… אתם מכירים את הריח של האדמה בגשם ראשון? איזה ריח מטורף זה נכון? ריח של בוץ, ריח של רטוב, ריח של טבע – זהו בדיוק הטעם של פטריות הכמהין כפי שאני יכול לדמיין עבור מי שלא טעם את הפטרייה.

    פטריית הכמהין מאופיינת בטעם עז, בן השאר מפני שהיא גדלה בתוך האדמה. כ20 עד 90 ס”מ בפנים, מה שמקשה על איתורה בטבע ובשל כך משליך גם על מחירה היקר. מחירן של פטריות כמהין השחורות נע בין $700 ל $1,000 ל 1/2 פאונד (226 גרם) תלוי בסוגי הפטריות ובעונתם. 

    כמו למשל, פטריית כמהין מצויה בתוך האדמה ובשעת הקטיף או המכירה יש עליה מעט בוץ. אותם נוכלים לוקחים פטריית כמהין, מרוקנים מימנה קצת וממלאים בבוץ וכל גרם בוץ כזה לפי חישוב ממוצע הוא עניין של 7-8 דולר. עסקה “לא רעה” בכלל, ויותר מכך – כשפטריית כמהין ממש טרייה, היא כבדה בגלל שיש בה יותר נוזלים ומיצים טבעיים וככל שעובר הזמן הנוזלים מצטמצמים ומשקל הפטרייה צונח. 

  2. פטריות כמהין הלבנות יקרות יותר מכיוון שעדיין לא נמצא דרך לגידולן באופן מלאכותי ומחירם נע בין $1,500 ל $2,000 ל 1/2 פאונד (226 גרם) ובתרגום לגרם בודד.. כ 7.5 דולר לגרם פטרייה. כחצי ממחיר 1 גרם זהב. כיום סוחרים רבים הבינו שקיים מטמון רב בזהב השחור ויש כאלה שפיתחו שיטות לרמאויות בעניינן של כמהין.

סוגי פטריות כמהין

כיום מצויים בעולם יותר מ 60 זנים וסוגים שונים של פטריות כמהין, שחורות ולבנות. קשות או רכות, מתורבתות או טבעיות, ממדינות וכפרים שונים ובעונות וזמני קטיף שונים.

להלן רשימה חלקית של פטריות כמהין הנפוצות ביותר במסעדות שף, בתי מלון בוטיק וחובבי בישול פיינשמקרים. בגדול, סוגי פטריות הכמהין נחלקות ל 2: פטריות כמהין שחורות ופטריות כמהין לבנות.

לכל צבע של פטריית כמהין יש כמה סוגים שונים אשר גדלים בעונות שונות אבל כולם מגיעים ממשפחה אחת. תכירו את משפחת הזנים של טובר – Tuber.

הפירוש המילולי של טובר בעברית זה פקעת ולכל זן של פטריית כמהין יש שם שמתחיל במילה פקעת. לדוגמה, פטריית כמהין מסוג בורגונדי נקראת גם Tuber Uncinatum (טובר אנסינטום). דוגמה נוספת, יש פטריית כמהין שנקראת Black Summer Ttuflles, מכיוון שזמן הקטיף שלה הוא בקיץ. בין חודשי מאי לאוגוסט.

אגב, עוד מובא בהמשך סוגי פטריות כמהין אך אל תתבלבלו, הכל נראה דומה, שכמוזכר לעיל, מדובר בזנים שונים וטעמים משתנים. פטריית כמהין הקיץ, מאוד מזכירה בטקסטורה שלה את הבורגונדי המפורטת בהמשך הפוסט אך היא זן שונה לגמרי שנקרא Tuber Aestivum ובפנים היא בגוונים של צהוב אפור. פטרייה זו גדלה גם בספרד ובאיטליה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

X